Stanowiska - załatwianie spraw w Urzędzie
Wójt Gminy – Marcin Barczykowski
pokój nr 7a, 1 piętro
tel. wew.: 52 315 32 16
kom.: 607 654 848
e-mail: wojt@ug-dabrowa.pl
Sprawy załatwiane:
- Przygotowywanie projektów uchwał rady gminy
- Określanie sposobu wykonywania uchwał
- Gospodarowanie mieniem komunalnym
- Wykonywanie budżetu gminy
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych
- Przyjmowanie skarg i wniosków
Wójt kieruje bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz
Wójt jest szefem obrony cywilnej gminy i szefem gminnego zespołu zarządzania kryzysowego
Wójt wykonuje swoje zadania przy pomocy urzędu gminy i jest jego kierownikiem
Sekretarz Gminy – Andrzej Konieczka
pokój nr 7b, 1 piętro
e-mail: sekretarz@ug-dabrowa.pl
tel.: 52 315 32 16 wew. 21
kom.: 661 237 336
Sprawy załatwiane:
- Nadzorowanie organizacji pracy Urzędu
- Pełnienie funkcji pełnomocnika ds. informacji niejawnych
- Pełnienie funkcji pełnomocnika wójta ds. wyborów- urzędnika wyborczego
- Sporządzanie testamentów
- Sporządzanie zeznań świadków ds. emerytalnych
- Współdziałanie z kancelarią prawniczą w zakresie aktów prawnych podejmowanych przez Radę Gminy
- Nadzorowanie funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej
- Udzielanie informacji publicznej
- Rozpatrywanie skarg i wniosków oraz petycji dot. pracy Urzędu
- Prowadzenie Kontroli Zarządczej w Urzędzie
- Informatyzacja Urzędu
Skarbnik Gminy – Małgorzata Bereźnicka - kierownik referatu finansowego
pokój nr 9, 1 piętro
e-mail: skarbnik@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 17
kom.: 535 123 629
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie polityki finansowej gminy
- Pełnienie funkcji głównego księgowego urzędu
- Pełnienie funkcji koordynatora kontroli zarządczej gminy
- Przygotowanie projektu budżetu
- Sprawozdania finansowe
- Dotacje dla szkół niepublicznych
URZĄD STANU CYWILNEGO
Kierownik – Iwona Nawrocka
pokój nr 2, parter
e-mail: ewidencja@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 13
kom.: 535 123 308
- Przyjmowanie oświadczeń o:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- wyborze nazwiska jakie będzie nosić małżonkowie i dzieci zrodzone
z małżeństwa,
- wstąpieniu w związek małżeński poza siedzibą Urzędu Stanu Cywilnego,
- wstąpieniu w związek małżeński w wypadku niebezpieczeństwa grożącego bezpośrednio życiu jednej ze stron,
- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- zmianie imienia (imion) dziecka wpisanego do aktu w chwili jego sporządzenia.
- Prowadzenie ksiąg i aktów zbiorczych urodzeń małżeństw i zgonów, dokonywanie wzmianek marginesowych i przypisów, wypisywanie odpisów zupełnych i skróconych aktów stanu cywilnego, wydawanie zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku oraz zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi.
- Prowadzenie spraw związanych z ewidencją ludności w tym spraw związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem oraz rejestrem PESEL.
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych.
- Prowadzenie spraw w zakresie działalności gospodarczej (rejestracja, zmiana i wyrejestrowanie.
- Prowadzenie rejestru wyborców.
SAMODZIELNE STANOWISKO
Inspektor ds. inwestycji – Józef Domański
pokój nr 11, I piętro
e-mail: domanski@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 18
661 452 718
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie inwestycji i remontów realizowanych przez urząd w tym:
- przygotowanie i kompletowanie dokumentacji planowanych inwestycji
- odbiór oraz rozliczanie inwestycji oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie
- Prowadzenie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości
- Kierowanie, organizowanie, nadzorowanie i rozliczanie z efektów pracy grupy konserwatorów Urzędu
- Nadzorowanie pracowników interwencyjnych
REFERAT ORGANIZACYJNO - KOMUNALNY
Sekretariat Katarzyna Bergmann – Podinspektor
pokój nr 7 (sekretariat), 1 piętro
e-mail: ug-dabrowa@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 15/ 16 wew.: 11
kom.: 530 703 383
Sprawy załatwiane:
- Obsługa sekretariatu Wójta Gminy Dąbrowa
- Prowadzenie rejestru poczty przychodzącej i wychodzącej
- Prowadzenie dziennika kontroli
- Pełnienie zastępstwa na stanowisku Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- Zabezpieczenie Urzędu w materiały biurowe
Biuro Rady Gminy, Bogna Wojtal – Inspektor
pokój nr 14, I piętro
e-mail: rada@ug-dabrowa.pl tel. 52 315 32 16 wew.: 14
kom.: 535 123 318
Sprawy załatwiane:
- Obsługa administracyjna rady gminy i komisji rady gminy
- Prowadzenie Rejestru Uchwał Rady Gminy
- Przekazywanie uchwał do Dziennika Urzędowego Woj. Kuj. Pom. oraz do organów nadzoru
- Współdziałanie i udzielanie pomocy administracyjnej sołtysom i radom sołeckim
- Obsługa Młodzieżowej Rady Gminy
- Prowadzenie Rejestru skarg i wniosków wniesionych do przewodniczącego Rady Gminy
Inspektor ds. rolnictwa, ochrony przyrody i gospodarki gruntami – Marta Popielarz
pokój nr 4; parter
e-mail: rolnictwo@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 19
kom.: 661 420 496
Sprawy załatwiane:
- Bieżące gospodarowanie gruntami komunalnym Gminy Dąbrowa, poprzez w szczególności:
- prowadzenie rejestru umów dot. dzierżawy, użyczenia, najmu
- organizowanie przetargów na dzierżawę i zbycie mienia oraz prowadzenie dalszych procedur związanych ze zbyciem mienia
- sporządzanie informacji o aktualnym stanie mienia
- Wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości
- Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczaniem nieruchomości
- Sporządzanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów
- Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat adiacenckiej
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymywaniem zieleni gminnej i zadrzewień
- Komunalizacja Nieruchomości Skarbu Państwa
- Zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom
- Współpraca z sołtysami w zakresie rolnictwa
- Przewodniczenie komisji ds. szacowania strat w razie wystąpienia klęsk żywiołowych
- Rejestr i rozliczanie podatku VAT
Inspektor ds. komunalnych – Dariusz Świder
pokój nr 11, I piętro
e-mail: dswider@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 18
kom.: 603 206 517
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw związanych z bieżącą eksploatacją mienia komunalnego będącego w administrowaniu Urzędu Gminy, w tym:
- bieżącej eksploatacji oświetlenia drogowego,
- zaopatrzeniem mieszkańców w wodę oraz utrzymaniem sieci wodociągowej,
- utrzymanie sieci kanalizacyjnej
- bieżące utrzymanie dróg gminnych i chodników oraz rejestru dróg
- zarządzenie mieszkaniami komunalnymi
- Prowadzenie spraw związanych z wynajmem mieszkań komunalnych
- Prowadzenie rejestru zbiorników bezodpływowych oraz azbestu
- Prowadzenie spraw dotyczących komunikacji autobusowej na terenie Gminy
- Realizacja przepisów o ochronie środowiska
- Uzgodnienia projektów przyłączy wod.-kan.
- Decyzje na zjazdy dróg gminnych
Inspektor ds. oświaty i środków pozabudżetowych – Elżbieta Janicka
pokój nr 13, I piętro
e-mail: janicka@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 15
kom.: 535 123 982
Sprawy załatwiane:
- Wszystkie sprawy wynikające z ustawy o systemie oświat
- Poszukiwanie ze wszelkich dostępnych źródeł, środków finansowych na realizację inwestycji i programów wyznaczonych przez Wójta i zgodnych ze strategią gminy
- Sporządzanie wniosków o dofinansowanie
- Rozliczanie finansowe zadań zrealizowanych przy wsparciu finansowym ze środków pozabudżetowych
- Prowadzenie spraw związanych z zwrotem kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Referent ds. kultury, sportu i organizacji pozarządowych – Anna Kocikowska - Dworek
pokój nr 13, I piętro
e-mail: kultura@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 15
kom. 530 556 565
Sprawy załatwiane:
· Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie w szczególności:
o przeprowadzanie konkursów na realizacje zadań publicznych
o rozliczanie i kontrola sprawozdań z realizacja zadań publicznych
o obsługa administracyjna Rady Działalności Pożytku Publicznego
· Prowadzenie spraw w zakresie inicjatywy lokalnej
· Prowadzenie spraw związanych z dotacjami dla klubów sportowych
· Obsługa administracyjna Rady Seniorów
· Organizacja wydarzeń kulturalny i sportowych
· Ochrona zabytków
REFERAT FINANSOWY
Inspektor ds. kadr i płac - Aleksandra Klemens
pokój nr 8, 1 piętro
e-mail: place@ug-dabrowa.pl
tel.: 52 315 32 15 wew. 16
kom.: 535 123 342
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie spraw kadrowych Urzędu.
- Płace pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych
- Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym
- Prowadzenie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Inspektor ds. księgowości budżetowej – Agnieszka Jaworowicz
pokój nr 8, 1 piętro
e-mail: księgowosc@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 16
kom.: 535 123 342
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej.
- Przygotowanie planów finansowych jednostek.
- Sprawozdawczość budżetowa.
Referent ds. księgowości budżetowej – Justyna Szymańska
pokój nr 8, 1 piętro
e-mail: ksiegowosc@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 16
kom.: 535 123 342
Sprawy załatwiane:
- prowadzenie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej
- prowadzenie ksiąg finansowych
- dekretacja dokumentów księgowych
- przygotowywanie sprawozdań finansowych
Podinspektor ds. obsługi kasy i środków trwałych – Karina Kwiatkowska
pokój nr 1, parter
e-mail: kasa@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 12
kom.: 535 123 378
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie kasy Urzędu.
- Ewidencją środków trwałych i inwentaryzacją.
- Ubezpieczeniem majątku gminy.
- Rozliczaniem diet i ryczałtów.
Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych – Dorota Grzegorska
pokój nr 6, parter
e-mail: podatki@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 50
kom.: 530 613 758
Sprawy załatwiane:
- Wymiar podatków: rolnego, leśnego, od nieruchomości oraz opłat lokalnych
- Prowadzeniem czynności dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.
- Współpraca z KRUS.
- Współpraca z sołtysami w sprawie prawidłowości i terminowości prowadzenia inkasa należności podatkowych.
- Wydawanie zaświadczeń z zakresu spraw podatkowych.
Inspektor ds. księgowości podatkowej – Ewa Balcerzak
pokój nr 6, parter
e-mail: podatki@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 50
kom.: 530 613 758
Sprawy załatwiane:
- Wymiar podatku od środków transportowych.
- Egzekucja podatków i opłat lokalnych
Referent ds. planowania przestrzennego i zamówień publicznych - Monika Kida
pokój nr 3, parter
e-mail: zamówienia@ug-dabrowa.pl
tel. 52 315 32 16 wew.: 30
kom:. 535 123 254
Sprawy załatwiane:
- Prowadzenie wszystkich spraw związanych z realizacją właściwych przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym gminy w szczególności wydawani decyzji o warunkach zabudowy
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o ochronie środowiska, w szczególności wydawanie decyzji środowiskowych
- Prowadzenie zamówień publicznych urzędu
- Pełnienie funkcji inspektora ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
- Prowadzenie wszystkich spraw dotyczących gospodarki odpadami w tym wymiar, księgowanie i egzekucja
- Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu
- Prowadzenie spraw związanych z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków w tym wymiar, księgowanie i egzekucja
- Rozlicznie kart drogowych